Planning Rotterdamsebaan kan in 2019 in gebruik worden genomen.

Geplaatst op 30-05-2015 10:02
Bron          



De Rotterdamsebaan is de toekomstige verbindingsweg tussen het rijkswegennet vanaf knooppunt Ypenburg (A4/A13) en de Centrumring van Den Haag.

De bereikbaarheid van de Haagse regio staat onder druk. Op dit moment maakt 40% van het verkeer dat Den Haag in- en uitrijdt gebruik van de Utrechtsebaan (A12). Als er een file op de Utrechtsebaan staat, heeft dat grote gevolgen voor de andere wegen in en om Den Haag, Rijswijk en Voorburg-West.

 Met de komst van de Rotterdamsebaan wordt de Utrechtsebaan ontlast en vermindert het sluipverkeer door de naastgelegen buurten.

Medio 2012 was de definitieve besluitvorming over de voorkeursvariant in de gemeenteraden van Leidschendam-Voorburg, Den Haag en Rijswijk. Halverwege 2013 vond de inspraak plaats over de MER en het conceptbestemmingsplan. Eind 2013 is het bestemmingsplan (inclusief de MER) vastgesteld. Vanaf 2014 start de aanbesteding van het project en naar verwachting in 2017 start het boren van de tunnel onder Voorburg-West en de aanleg in de Vlietzone.

De planning van het project is er op gericht dat de Rotterdamsebaan in 2019 in gebruik kan worden genomen.

Bekijk ook de gedetailleerde informatie in het projectenboek
 
Meer weten over het project Rotterdamsebaan?
 Klik dan hier

*********************