Archief 2015
Aangepast weefvak knooppunt Ypenburg en Prins Clausplein zorgt al voor betere doorstroming
Geplaatst op 22-05-2015 11:03
Bron Willemijn de Koning
Het aangepaste weefvak op de A4 tussen knooppunt Ypenburg en het Prins Clausplein zorgt nu al voor een betere doorstroom van de A4/A13 richting A12 Den Haag in de avond.
Prins ClauspleinSinds een maand kunnen automobilisten gebruik maken van het aangepaste weefvak op de A4 tussen knooppunt Ypenburg en het Prins Clausplein, die gemaakt is om het verkeer beter te laten doorstromen. Zo is de A4 vlak voor het Prins Clausplein verbreed van twee banen naar drie. Daarnaast wordt het verkeer eerder gesplitst, waardoor niet iedereen tegelijkertijd op hetzelfde kleine stukje moet kruisen.
Het verkeer vanaf de A13 richting Delft wordt eerder terug gebracht naar één baan, waardoor het gemakkelijker kan instromen op de A12 richting Utrecht. Het verkeer vanaf de A13 richting Den Haag wordt via een fly-over om het knelpunt geleid.
Bedacht door Henk Sijsling
De oplossing is twintig jaar geleden bedacht door Henk Sijsling.
Destijds was het knooppunt tien jaar oud en voor Rijkswaterst
Prins ClauspleinSinds een maand kunnen automobilisten gebruik maken van het aangepaste weefvak op de A4 tussen knooppunt Ypenburg en het Prins Clausplein, die gemaakt is om het verkeer beter te laten doorstromen. Zo is de A4 vlak voor het Prins Clausplein verbreed van twee banen naar drie. Daarnaast wordt het verkeer eerder gesplitst, waardoor niet iedereen tegelijkertijd op hetzelfde kleine stukje moet kruisen.
Het verkeer vanaf de A13 richting Delft wordt eerder terug gebracht naar één baan, waardoor het gemakkelijker kan instromen op de A12 richting Utrecht. Het verkeer vanaf de A13 richting Den Haag wordt via een fly-over om het knelpunt geleid.
Bedacht door Henk Sijsling
De oplossing is twintig jaar geleden bedacht door Henk Sijsling.
Destijds was het knooppunt tien jaar oud en voor Rijkswaterst
*******************