Volgend artikel Vorig artikel

Parkeerproblemen Lanen in leidschenveen. parkeervergunning of juist niet.


Hier vind u de resultaten van draagvlakonderzoek. 
Geplaatst op 15-11-2019 18:17
De bewoners van De Lanen in Leidschenveen zullen uiterlijk 20 november 2019 een brief ontvangen van de gemeente met het verzoek om deel te nemen aan een draagvlakonderzoek voor het invoeren van een parkeervergunningsysteem en het daarvoor gevoegde enquêteformulier in te vullen. Bent u het ermee eens of juist niet
         
Reactie : 01-09-2020 16:37:29
Heb nooit meer iets gezien van de gemeente Den Haag, wel een enquête, maar geen resultaten. Zou op huisadres toch?
         
Reactie : 09-07-2020 15:32:54
Het probleem is meerledig en toenemend. Leerlingen van ROC Mondriaan parkeren in de wijk. Personeelsleden van het CBS. Mensen die met openbaar vervoer reizen. Personeel van de aanwezige basisscholen en kinderopvang. etc. Daar is onze wijk niet op berekend.
Daarnaast is het op doordeweekse dagen twee keer per dag ronduit een chaos in de wijk met parkerende ouders van de scholen (m.n. de PCA). Zeker nu een weghelft van de Cicerostrook is afgesloten tijdens de schooltijden (de haal- en brengtijden), is het een bende. Dat de wijk moet worden afgesloten of andere (parkeer)maatregelen nodig zijn, is een gegeven. De overlast komt het woongenot en de veiligheid niet ten goede.
         
Reactie : 18-12-2019 11:30:10
Ik ben tegen betaald parkeren in de wijk. De hoge parkeerdruk was bij de bouw al voorzien en hier is onvoldoende rekening mee gehouden. Daarnaast heb je overdag extra parkeerdruk door forensen van oa CBS, Mondriaan, winkelpersoneel en de autobedrijven aan de Donaukant. Veel bewoners werken, dus dan zou het feitelijk geen probleem moeten zijn. Ik ben in deze nog wel benieuwd naar wanneer de parkeeroverlast wordt ervaren. Overdag door de forensen of 's-avonds door de bewoners zelf (teveel auto's/te weinig parkeerplaatsen)? Afhankelijk hiervan kan je gerichtere maatregelen nemen. Heeft de gemeente hier informatie over? Wie kan hier antwoord op geven? Ik denk dat betaald parkeren slechts symptoombestrijding is (extra kosten voor bewoners en extra inkomsten voor de gemeente), maar de feitelijke oorza(a)k(en) niet zal oplossen.
         
Reactie : 10-12-2019 12:52:07
Nee natuurlijk niet..laat het CBR het oplossen en zijn personeel een gratis parkeerkaart geven voor hun eigen parkeerplaats..dan hoeven de bewoners hier niet de dupe van te zijn
         
Reactie : 24-11-2019 09:03:21
Ik vind dat bedrijfsvoertuigen uit de wijk geweerd moet worden, sommige bedrijfsauto's zijn groter en breder dan de parkeerplaatsen.
Bedrijfsvoertuigen horen op het werk te staan, daar moet wat aan gedaan worden.
         
Reactie : 15-11-2019 22:22:02
De flat poort van lanen is de grote boosdoener..
De bewoners, en bezoekers parkeren allemaal in de omliggende straten.. daar zijn ze niet op berekend.
De parkeernorm was 1,2 en dat is zonder flat al veel te laag!!
Flat heeft ook 0 bezoekers parkeervoorziening..
Vanaf dag 1 was dit al kansloos
         
Reactie : 15-11-2019 18:48:20
hoop niet dat de rest bewust geld wil afdragen aan de gemeente om je auto op de openbare weg te mogen zetten. Laat mensen bij ons parkeren, wij gaan s ochtends werken en maken zo plekjes vrij voor anderen die bij ons in de buurt werken. S avonds doen we het andersom.
         
Reactie : 15-11-2019 18:47:23
Beste bewoners, even wat cijfers. wijk lanen bestaat uit 1795 huishoudens (volgens drimble). een parkeervergunning in overige wijken den haag kost 60 euro per stuk. Dit komt al neer op 107.700 euro per jaar extra inkomsten voor de gemeente er vanuit gaande van 1 auto per huishouden. Voor elke aanvraag geldt ook nog een lege a 14,05 euro. Dit komt totaal neer op 25.219,75 euro (eenmalig). Tweede of meer auto's per huishouden kost in de gemeente den haag overige wijken 270 euro (dit geldt voor personenauto en/of bedrijfsbus). Het totale bedrag qua inkomsten voor de gemeente zal enkel maar stijgen. Zijn we bereidt dit allemaal te betalen voor een openbare parkeerplek? Bovendien betaal je dat je ergens MAG parkeren, MAAR je hebt geen recht op een plek. Als er geen plek is, zal je ergens anders naar toe moeten gaan. Je betaalt bij de bakker ook niet alvast voor een brood, zonder dat je daadwerkelijk een brood mee naar huis krijgt? Gemiddeld 1,2 auto per huishouden. Dus 1795x1x60=107.700 euro / 1795x0.2x270=96.9630 euro = totaal 204.630 euro extra voor de gemeente. totale leges 1795x1.2x14.05 euro = 30.263 euro.
         
Reactie : 15-11-2019 18:45:07
dit willen we niet toch in ons wijkje
         
Reactie : 15-11-2019 18:44:06
nou, hier in de straat is het ook een tombola hoor! en eerlijk, ik doe er zelf ook aan mee. ik heb mn auto het liefst zo dicht mogelijk in het zicht, mede doordat ik in het verleden veel schades heb gehad door mensen die hun deur maar open gooien en de deuken in je plaatwerk duwen. en er woont er hier 1 die xtra loopt te loeren en dan haar 2de auto weken laat staan op dezelfde plek.en dan ook zo nog parkeren zodat er nog minder plek voor een ander is.
         
Reactie : 15-11-2019 18:43:28
nou wij hebben er ook 2 waaronder 1 op de invalide plek maar er zijn er met 3 in de straat en die rennen de deur uit om der auto voor de deur te zetten en dan het liefst met ze drieen achter elkaar of de ene auto weer wegrijden dan de andere er weer neer zetten bang dat een ander ook een plekje heeft nou voor zulke figuren mogen ze de heffing extra hoog maken
         
Reactie : 15-11-2019 18:42:52
je hebt een punt, wij hebben momenteel 2 auto's. ik wil best voor de 2de auto gaan betalen. hier in onze straat zijn best nog wat parkeerplaatsen te realiseren, wij hebben een giga tekort aan plekken.
         
Reactie : 15-11-2019 18:42:22
mot niet gekker worden maar de gen met 3 autos voor de deur maken dan wel plaats
         
Reactie : 15-11-2019 18:41:52
Blauwe zone??
         
Reactie : 15-11-2019 18:41:21
Al die parkeerders van het Mondriaan , CBS enzo , zorgen ook voor te veel verkeersdrukte in de wijken . Wat met zich meebrengt dat er veel onveilige situatie’s ontstaan.
Er moet echt iets aangedaan worden .
Maak mij niet uit wat . Blauwe zone , parkeer vergunningen als er maar wat aangedaan wordt . zoals het nu is werkt het echt niet .
         
Reactie : 15-11-2019 18:40:42
Een prima plan voor heel leidschenveen. 1auto gratis,2de betalen
         
Reactie : 15-11-2019 18:40:03
Betaald parkeren? Welke idioot heeft dat nu weer geregeld? Kom maar op met die enquete. Ik stem tegen! Er zijn al genoeg regels. Die regel-cultuur moet eens afgelopen zijn.
         
Reactie : 15-11-2019 18:33:34
Annelies Vanderheiden er zit een levensgrote garage onder. Maar waarschijnlijk zijn het de mensen die daar niet in mogen omdat ze in de buurt wonen. Maar ik heb het vermoede dat daar niets mee gedaan wordt
         
Reactie : 15-11-2019 18:33:04
Ik dacht precies hetzelfde. CBS is de grootste veroorzaker
         
Reactie : 15-11-2019 18:32:37
Ik zou eerst het CBS, roc Mondriaan en de winkeliers aan gaan spreken. Die parkeren in de lanen en staat het er vol. Ook de woningbouwvereniging wooninvest erbij gaan betrekken de garage onder het appartementencomplex is duur en onveilig waardoor er bewoners buitenparkeren
         
Reactie : 15-11-2019 18:31:58
Dat is in heel Leidschenveen, het is gebouwd op 1,2 auto's per woning, wat natuurlijk totaal niet realistisch is, en toen bestond het winkelcentrum en het CBS e.d. nog niet.
Onder het mom van als er weinig parkeerplaatsen zijn dan nemen mensen ook niet meer auto's
         
Reactie : 15-11-2019 18:31:19
Bij de bouw van de lanen is een hele krappe parkeernorm aangehouden. Betaald parkeren wil je als bewoner nooit meer als je daar eens ervaring in hebt opgedaan!
         
Reactie : 15-11-2019 18:30:53
Dus omdat mensen zeuren, heeft straks heel Leidschenveen kosten en ergernis....
Hoop dat het niet zal worden ingevoerd.
         
Reactie : 15-11-2019 18:30:18
Met het invoeren van parkeer vergunningen in alleen de Lanen verplaats je het probleem naar de andere delen van de wijk, mensen die geen vergunning hebben of willen hebben voor een 2e auto bijv. Parkeren hun auto in de vergunningsvrije wijkdelen, met als gevolg dat daar weer een parkeerprobleem ontstaat. Al eerder meegemaakt in de vorige wijk waar ik woonde.
         
Reactie : 15-11-2019 18:29:47
Het zou ook helpen als mensen hun aanhangwagens van het bedrijf waar ze werken/dat ze hebben niet overal neerzetten.
         
Reactie : 15-11-2019 18:28:21
Belachelijk!! En dan zeker ook net als in ypenburg van 9 uur smorgens tot 12 uur snachts?waarom ?doe dan betaald parkeren tot 5 als t zo nodig moet. Dan is iedereen weer naar huis en de visite hoef niet te betalen in de avond! Alleen maar de kas spekken . En geloof me t word gewoon doorgedrukt , wijk voor wijk , het schuift langzaam op! Heb het ooit iemand horen zeggen van de gemeente . Door langzaam te verzetten gaan mensen wijk voor wijk klagen en dat is wat ze willen ( zogenaamd de bewoner tegemoet komen)
         
Reactie : 15-11-2019 18:27:36
Wat denk je als Mall of the Netherlands klaar is? De wegen zijn er niet op gebouwd dus mensen parkeren in Leidschenveen en nemen tram 19. Daar wordt het dan ook weer drukker maar ook in de velden
         
Reactie : 15-11-2019 18:27:03
Dus dan zijn de bewoners de dupe . Dat betekend dus ook tot 12 uur snachts betaald parkeren ? Want ze nemen allemaal RR naar stad! Strak plan van de gemeente . Geef gewoon een vergunning voor de mensen die er wonen waarom betalen? Betaal al wegenbelasting
         
Reactie : 15-11-2019 18:26:29
Het gebouw is van een grote vastgoedbeheerder, niet van cbs. Die verhuurder wil gewoon geld zien voor de parkeerplaatsen die gebruikt worden. De betaald parkeerplaatsen buiten zijn ook eigendom van een bedrijf. Bij enkel het CBS werken nooit zoveel mensen dat dat de problemen zou oplossen. Ook veel mensen van buiten de wijk parkeren in de wijk, ook andere delen dan de Lanen, en stappen dan op bus, tram of metro om verder te gaan. Daar is ook geen rekening mee gehouden bij de aanleg van parkeerplaatsen.
         
Reactie : 15-11-2019 18:24:49
maar cbs garage staat leeg!! Ga met t cbs om de tafel zitten waarom dat is! Probleem opgelost als ze daar gaan staan toch??
         
Reactie : 15-11-2019 18:24:09
Dit is gedaan omdat er al jaren steeds meer mails naar BOL komen met klachten over het parkeren in dat deel van de wijk. In het gebouw van CBS zitten meer organisaties, het ROC Mondriaan heeft erg veel studenten en 3 lokaties in de wijk, bedrijven en winkeliers hebben ook parkeerplaatsen nodig.
         
Reactie : 15-11-2019 18:23:25
Hoezo gaat BOL de gemeente wakker maken dat een aantal bewoners wellicht geld willen betalen om hun auto in de straat te kunnen parkeren. Laat BOL eerst alle bewoners polsen in plaats initiatief bij de gemeente neer te leggen.