Volgend artikel Vorig artikel

Nieuwe Randstadrail halte Houtkade




Teken Petitie.nl
Leidschenveen wil een RandStadrail halte.

We hebben inmiddels ruim 1000 stemmen
 U kunt ook anoniem stemmen.
In september afspraak met wethouder Van Asten.
We gaan de stemmen overhandigen U kunt erbij zijn. Houdt de agenda in de gaten. www.leidschenveen.nu/agenda
Stem hier :
*******





Geplaatst op 01-12-2018 13:57
BOL gaat zich opnieuw sterk maken  om een RandstadRail halte op de Houtkade in Leidschenveen te realiseren. We hebben een nieuwe Raad in Den Haag en we hebben goede hoop en vertrouwen dat als veel bewoners het graag willen, dat we een vrij grote kans hebben. Dus laat uw stem horen. Belangrijk is tevens wat u denkt over bijkomende voorzieningen. Stel dat de RandstadRail Houtkade er komt. Zou u dan graag een parkeerterrein erbij zien of ook een fietsenstalling of juist niet. Laat het ons weten.


         
Reactie : 03-06-2019 15:49:38
Ik ben net komen wonen in Leidschnveen (vlakbij waar de halte mogelijk zal komen) en vond het al raar dat er geen tramhalte is die aansluit voor de bewoners in mijn wijk. Er is een mogelijkheid voor een bus, maar ik vind tramhalte veel fijner en effectiever.

Daarnaast is is het minder druk met auto's/scooters/fietsen die enkel maar in het centrum Leidschenveen geplaatst/geparkeerd worden. Dus ik zeg doen en plekken voor auto's/scooters/fietsen horen erbij.

Ik hoop dat dit zo spoedig mogelijk gerealiseerd wordt.
         
Reactie : 29-03-2019 22:01:50
Wat een geldverspilling.Laat bus 30 frequenter rijden en probleem is opgelost.Ga er maar vanuit dat een parkeerplaats veel sluipverkeer met zich meeneemt en vervolgens de wijken volstromen.
         
Reactie : 10-02-2019 16:36:19
geachte mevrouw/heer,

Ik wil mij aan melden voor een randstadrail halte bij de Houtkade, dit is bij mij huis vandaan ongeveer 7 minuten lopen dit is te doen.
Wel zal er een fietsenstalling moeten komen.

Met vriendelijke groet,
Jan Bierhuis
         
Reactie : 10-02-2019 16:20:25
Goedemiddag,
Het zou heel fijn zijn als er een extra station aan de Houtkade zou komen.
Nu is het zeker wel 15 min lopen.
         
Reactie : 10-02-2019 15:26:44
Als bewoner van een huis aan de Bieskade heb ik ook sterk behoefte aan een RandstadRail halte Houtkade. De ontsluiting van het stadsdeel waar ik woon door bus 30 is te mager.
         
Reactie : 07-02-2019 17:20:33
Heel graag! Dit is wat onze buurt nodig heeft om volwaardig tot Den haag te behoren!
         
Reactie : 06-02-2019 19:23:22
Als bewoner in de buurt van de rotonde sta ik er dubbel in want ik realiseer mij dat ik iets opgeef en iets terug krijg. Ik voel er veel voor om dit een halte voor bewoners te laten zijn met een goede fietsenstalling. Een parkeerplaats en dus halte voor forensen lijkt mij niet de bedoeling. Ook een parkeerplaats voor recreanten van de Driemanspolder kan op andere plaats (zoals bij de roestige brug).

Kortom een halte puur voor bewoners. Kleinschallig, geen lichtvervuiling en/of opzichtige bouwsels. Een beperkte plaatsing fietsen en geen parkeermogelijkheden. Kleine aanpassing voergangers bij de rotonde.
         
Reactie : 25-01-2019 09:35:59
Een Randstadrailhalte zou erg fijn zijn. Wij worden wat ouder en stel ik heb geen rijbewijs meer straks dan heb ik een probleem. Zeker ook belangrijk voor straks komende bezoekers N3MP. Zij moeten echt met openbaar vervoer moeten kunnen komen anders loopt het vol met auto s dus ja graag een halte. Noem hem dan NieuweDriemanspolder halte .
         
Reactie : 25-01-2019 08:56:30
Als bewoner van de Wilgenkade zit ik zeker niet te wachten op een RR station omdat dit veel parkeeroverlast zal veroorzaken in de wijk en daar zit ik niet op te wachten. Mensen die hier wonen kunnen altijd de bus 30 nemen om naar het winkelcentrum te komen dus dat is geen argument. Als de bus iets vaker zou komen is dit probleem opgelost. Mensen die met de auto naar het eventuele station komen kunnen net zo goed doorrijden naar een ander RR station dus dat is ook geen steekhoudend argument. Mensen die straks naar de nieuwe driemanspolder willen kunnen beter op de fiets komen want de afstand van de RR naar de polder nog behoorlijk en als je in staat om die afstand te lopen kun je beter op de fiets komen of parkeren in het westerpark en dan via de roestige brug de polder inlopen. Het mag duidelijk zijn dat ik als bewoner TEGEN een RR halte ben
         
Reactie : 19-01-2019 16:41:06
Wij willen ook graag van deze gelegenheid gebruik maken om onze stem te laten horen. Wij zijn recent verhuisd naar een woning aan de rietkade, dus helaas te laat voordat de petitie werd opgestuurd.
Maar een randstadrail halte aan de houtkade zou ook voor ons reden zijn om vaker de OV te pakken om naar werk te gaan en de kinderen naar de KDV te brengen.
Goed initiatief dit. Top. Hopen op goed resultaat.
         
Reactie : 17-01-2019 18:13:59
Heel graag, zou dit stuk wijk zeer goed bereikbaar maken tov centrum.
         
Reactie : 14-01-2019 20:53:31
Wij wonen in een appartement in de watervogelstraat en zijn al wat ouder. Dus een halte op de Houtkade zou voor ons heel prettig zijn.
         
Reactie : 08-01-2019 09:26:56
Ik zou graag zien dat er een halte aan de Houtkade komt. Met name om de druk bij halte Leidschenveen te verminderen. Maar zeker ook om de het makkelijker te maken voor de bewoners. Dit scheelt ook enorm voor het milieu, aangezien men nu met de auto naar halte rijdt.
         
Reactie : 07-01-2019 14:42:01
Heb het jaren geleden mee ingestemd toen wijkberaad er nog was.
En met de 2e wijkvereniging.
Dus bij deze: heel graag.
Drie keer is scheepsrecht.
Dus kom maar op met de halte.
Met fietsen stalling en parkeerplaatsen.
Tevens auto afzet plaats net als bij Nootdorp.

Vriendelijke groet

Sigrid Dijkstra
         
Reactie : 07-01-2019 11:39:44
Realisering van een RR-halte bij de Houtkade heeft mijn volledige instemming.
Absolute voorwaarde is wel, dat er voldoende (gratis) parkeergelegenheid komt. Alleen op die manier kan parkeeroverlast in de naastgelegen woonwijk worden voorkomen.
Een goede fietsenstalling is uiteraard ook vereist.
De genoemde voorzieningen sluiten trouwens naadloos aan bij het streven om meer mensen in het OV te krijgen!
         
Reactie : 05-01-2019 20:45:42
Dat zou zo handig zijn. Graag een fietsenstalling en auto parkeerplaatsen zodat ze niet in onze wijk gaan parkeren.
         
Reactie : 03-01-2019 20:06:27
Wij zien graag deze extra halte komen
Liever vandaag dan morgen
         
Reactie : 03-01-2019 19:49:37
Wij zien graag deze extra halte komen
Liever vandaag dan morgen
         
Reactie : 03-01-2019 14:58:19
Heel graag een halte van de randstadrail bij de houtkade. Zo kan ik rechtstreeks met de rr en hoef ik niet lopend naar het winkelcentrum want ik kan deze afstand niet fietsen omdat ik wat slecht ter been ben. Liever gister dan vandaag
         
Reactie : 29-12-2018 12:29:10
Ik zie graag een halte!!!

Ik werk al jaren full time in centrum van Den Haag en doe elke dag heel veel moeite om op men werk te komen en ook weer terug thuis. Het zou heel veel helpen als een halte bij Houtkade komt.

Voor mij betreft met parkeerterrein (anders heb ik thuis zelf geen parkeerplaats meer als iedereen met zijn/haar auto voor mijn deur gaat staan om hier de Randstadrail te pakken) en een fietsenstalling is ook prima.

Randstadrail moet toegankelijk zijn voor zowel werkende mensen als voor scholieren in onze omgeving.

Ik kan al niet wachten.

Mvg,
Rakesh
         
Reactie : 18-12-2018 17:56:36
Heel graag een halte op de houtkade!
         
Reactie : 17-12-2018 20:24:21
Heel fijn als er een randstadhalte bij komt!
         
Reactie : 16-12-2018 21:12:20
Zeker doen. Iedereen om ons heen gaat maar met de auto naar den haag of Zoetermeer omdat de andere randstadrail halte veel te ver weg is, of parkeert dan zelfs weer bij die volgende halte.
         
Reactie : 16-12-2018 20:57:43
Ik wil graag een randstadrail halte bij de houtkade met een fietsenstalling. Parkeerterrein juist niet.
         
Reactie : 13-12-2018 14:24:43
Halte zou prima zijn.... Wel voorzie ik een probleem met parkerende auto's in de wijk, zitten we hierop te wachten?
         
Reactie : 13-12-2018 07:04:07
Ik heb dit plan al jaren geleden geopperd en aan de gemeente gestuurd, maar bleef een roepende in de woestijn.
Mag hopen dat dit er gaat komen.

Vriendelijke groet

Bep Meuwese (77 jaar)
         
Reactie : 12-12-2018 22:06:02
Ik zou het zeer op prijs stellen een halte van de randstadrail. Ook zou fijn zijn om er parkeer plaatsen bij te maken.
Het gebeurd heel dikwijls dat het verkeer vast staat en dan kan je altijd de auto parkeren en openbaar vervoer nemen
         
Reactie : 11-12-2018 14:41:01
graag zie ik hier een halte komen.
het is dan onnodig eerst met een bus te moeten reizen die overdag om het half uur rijd.
wat dat betreft worden we wel in dit gedeelte van de wijk achtergesteld.
ik weet dat de bekabeling daar al ligt dus moet het een kleine moeite zijn.
         
Reactie : 11-12-2018 13:19:36
Zou er heel blij mee zijn met de halte , dan hoef je tenminste nooit meer eerst ergens je auto te parkeren.
         
Reactie : 11-12-2018 12:34:15
Helemaal eens!!
         
Reactie : 11-12-2018 12:29:42
,t zou fantastisch zijn als er een halte komt van de Randstadrail op de Houtkade Rotonde .
         
Reactie : 11-12-2018 12:19:33
Goede zaak!

Maar onderschat de parkeerdruk niet. Een parkeerterrein is een must, anders loopt het wijkje rond de Houtkade vol langparkeerders.

Een fietsenstalling is vanzelf sprekend.
Succes!
         
Reactie : 11-12-2018 11:24:51
Dit is zeer gewenst, bus 30 rijd om het half uur en in de weekenden nog minder. Het zou een goed alternatief zijn om de auto telaten staan om naar mijn werk tegaan (ook in het weekend). Maar waar moet hij komen? Is daar al onderzoek naar gedaan? De honden uitlaatplaats is geen alternatief. Een goede parkeergelegenheid voor auto en fiets is denk ik ook een vereiste.
Laten we hopen dat het gaat lukken met de nieuwe gemeenteraad.
         
Reactie : 11-12-2018 10:52:01
Ik pleit voor een Randstadrailhalte op de Houtkade. Vind het van de gekke dat ik als inwoner van Den Haag ( en belastingbetaler) aangewezen ben op het streekvervoer met al zijn beperkingen. Moet nu 25 minuten lopen om goed OV te krijgen.
         
Reactie : 11-12-2018 08:11:50
Wij willen graag een halte bij de houtkade
         
Reactie : 09-12-2018 18:13:54
Een heel goed idee! Hoog tijd!
         
Reactie : 09-12-2018 21:39:49
Fijn dat je geen 15 min of meer in de regen hoeft te lopen naar halte Leidschenveen, dit zal meer meer mensen (o.a. mijzelf) met de RR laten reizen.
Gezien de ligging zou het een halte speciaal voor de buurt moeten zijn, dan is er dus ook geen parkeerplaats nodig want op loop/fietsafstand. Er is ook geen ruimte en kan auto's van elders aantrekken. Daarom wel fietsenstalling.
         
Reactie : 08-12-2018 21:08:58
Ontzettend handig én nodig! Zou zoveel tijd schelen en is nodig in een stad als Den Haag. Op die manier zijn we nog beter verbonden met het standscentrum en wordt weer duidelijk dat Leidschenveen echt onderdeel is van Den Haag.
         
Reactie : 06-12-2018 15:21:22
Lijkt me een goed plan
         
Reactie : 06-12-2018 11:49:42
Graag zou ik een halte zien bij de Houtkade. Kan ik er lopend naartoe en hoef ik mijn fiets er niet meer neer te zetten, kan die ook niet meer gepikt worden.
         
Reactie : 06-12-2018 11:29:16
In principe was ik voor een halte aan de Houtkade. Helaas moet ik mijn mening bijstellen.
Wonend in De Velden heb ik gemerkt, dat er vele RR forensen hun auto in de wijk parkeren. Dit brengt helaas een grote parkeerdruk teweeg overdag waardoor er praktisch geen vrije parkeerplaatsen meer zijn.
Als men besluit aan de Houtkade een halte te maken voor RR, dan zullen er ook ongetwijfeld vele parkeerproblemen ontstaan door o.a. RR gebruikers. Degene die op loopafstand wonen van een halte, zul je in het begin niet horen klagen. Totdat zij merken dat er bij hun voor de deur geen parkeerplek meer is omdat deze in beslag zijn genomen door RR forenzen. De enige manier om dit op te lossen is naast het plaatsen van een halte aan de Houtkade ook een heel grote parkeerplaats te maken. Zonder deze parkeerplaats(uiteraard gratis) zullen de omwonenden van de nieuwe halte 'hun' parkeerplaatsen behouden. Maar het is de vraag of de Gemeente daar ooit aan zal meewerken.
         
Reactie : 05-12-2018 16:34:43
Graag een halte plaatsen hier wachten we al een aantal jaar op. Een parkeerplaats zou niet hoeven maar een fietsenstalling zo fijn zijn.

Groet.
         
Reactie : 05-12-2018 16:56:36
Neeee...geen halte ! Dan zadel je dus de bewoners in de naast gelegen wijk op met een nog groter parkeerprobleem. Want er is op die plek echt niet genoeg ruimte voor een parkeerplaats. Heel simpel: zorg dat bus 30 om de 10 minuten rijd ipv om het half uur.Een goedkopere en simpelere oplossing volgens mij
         
Reactie : 05-12-2018 12:25:38
Goed idee een extra halte ook vanwege de nieuwe dmp. Een parkeerterrein lijkt zinvol omdat er anders in de wijk geparkeerd wordt. En natuurlijk ook een behoorlijke fietsenstalling.
         
Reactie : 05-12-2018 10:59:34
Ik ben van mening dat het een goed idee is om een halte te maken aan de houtkade zo kunnen mensen die naar het (toekomstige) recreatie park willen ook met het openbaar vervoer en de mensen die hier in het puntje van leidscheveen wonen minder moeite hoeven te doen met overstappen en dat soort dingen!
Ik zou er heel blij mee zijn!
         
Reactie : 05-12-2018 10:32:33
Voor de senioren in de watervogelstraat zou het hele verbetering zijn als de verbinding met het centrum van den haag, de eigen gemeente,
zonder overstap bereikbaar zou zijn.
Roltrappen zouden bij leidschenveen gezien de drukte een verbetering zijn ipv de vaak kapotte kleine lift
         
Reactie : 04-12-2018 20:03:24
Is een pendeldienst misschien een idee? Het zou zonde zijn om dat wandelpad op te offeren.
         
Reactie : 04-12-2018 17:16:53
Ik vraag me af waar die halte met bijbehorende parkeerplaatsen voor auto's en fietsen dan zou moeten komen? Er is een groot stuk braakliggend veld vanaf het tunneltje (onder het spoor door) richting zoetermeer. Gaat het daarom of moet de mooie hondenuitlaatstrook dan opgeofferd worden? Dat lijken mij dingen om eerst te weten voordat er gevraagd wordt of men het wil. Daarnaast voorzie ik mogelijke parkeerproblemen in de nabije straten als er geen vrije parkeerplaatsen bij die halte komen. Laten we Leidschenveen alsjeblieft zoveel mogelijk vrij houden van de betaald parkeren perikelen.
Daarnaast is het maar een paar honderd meter vanaf de Houtkade naar het station Leidschenveen. Al met al vraag ik mij af of het niet veel logischer zou zijn om de bus elke 10 minuten te laten rijden ipv tonnen of miljoenen te steken in een nieuw plan.
         
Reactie : 04-12-2018 16:01:30

Zou het helemaal geweldig vinden wanneer en een halte bij ons in de buurt komt.
Wij missen hier een opstapplaats die ons gemakkelijk naar Den Haag centrum brengt.
         
Reactie : 04-12-2018 14:45:40
Ja graag. Ik zou de auto vaker laten staan vanwege de tijdsbesparing doordat er niet eerst 30 min naar station Leidschenveen gegaan hoeft te worden.
Graag ook fietsenstalling en parkeermogelijkheden om te voorkomen dat de auto's in de omliggende straten van de houtkade geparkeerd zullen worden.
         
Reactie : 04-12-2018 12:41:01
Een goed idee, parkeerplekken en fietsenstalling erbij
         
Reactie : 04-12-2018 12:07:28
Ja zou herl fijn zijn.
         
Reactie : 04-12-2018 10:31:31
Super... een halte van de Randstadrail bij de rotonde Houtkade. Graag met fietsenstalling.
Een parkeerplaats erbij zou handig zijn maar die moet dan wel heel erg groot worden omdat veel mensen van buiten de stad die naar Den Haag willen, de halte Houtkade dan als opstapplaats gebruiken en de auto daar dan willen parkeren.
De N3mp zorgt ook nog eens voor de aanvoer van veel mensen die hun auto willen parkeren en zodoende is de parkeerplaats al snel te klein wat veel wildparkeren en dus overlast veroorzaakt.
         
Reactie : 04-12-2018 10:46:22
Wij zijn blij met halte parkeerplaats en fietsenstalling gewenst
         
Reactie : 03-12-2018 22:52:48
Deze halte moet er gewoon komen. Wij wachten hier al jaren op. Fietsenstalling is voldoende wat mij betreft.
         
Reactie : 03-12-2018 18:56:14
Een halte bij de Houtkade zou voor mij best veel moeite besparen. Om voor mij naar huis te komen moet ik via Leidschenveen en dan op de bus stappen. Deze rijd maar 1x in het half uur de aansluiting als vrijwel altijd niet goed. Vandaar dat ik dan bijna altijd een half uur daar sta te wachten en met een beetje pech regent het dan ook nog, want het is net iets te ver om te lopen. Een station bij de Houtkade is dichtbij mijn huis en dan ben ik niet afhankelijk van de bus, wat mij dus een half uur elke dah kan schelen. Ik heb er erg veel baat bij en ben dus voor het bouwen van een station bij de Houtkade.
         
Reactie : 03-12-2018 18:45:17
Ik ben voor, met parkeer terrein voor auto's, plus een stel fietsbeugels. Er is in Leidschenveen weinig parkeerruimte voor mensen die met de auto naar de RR willen.
         
Reactie : 03-12-2018 17:49:42
Helemaal top voor de bewoners maar ook voor het mooie recreatie park wat over een tijdje klaar is wat dan ook weer een beperkt parkeeroverlast door bezoekers van dit park.dus 2 vliegen in 1 klap.
         
Reactie : 03-12-2018 17:22:39
Jaaaaaaa doen EINDELIJK!!!!!
         
Reactie : 03-12-2018 17:20:24
Gewoon doen, aangezien 1 halte echt te weinig is en ik me dure fiets niet in het centrum laat staan, aangezien die al eens gesloopt is.

En het voor mij dan 5 minuten lopen is naar die halte houtkade.
         
Reactie : 03-12-2018 17:14:26
Als dit gerealiseerd kan worden zou mij dit zoveel gemak brengen. Nu pak ik altijd de auto, omdat ik geen zin heb om 20 minuten te fietsen naar het centrum.

Gewoon doen die halte.
         
Reactie : 03-12-2018 17:12:21
Zeker aan te raden, wel met grote fietsenstalling, maar zonder auto parkeerplek.

Ik zal dan zeker vaker de rr pakken dan dat ik nu doe.
         
Reactie : 03-12-2018 16:54:44
Ik woon dicht bij de halte houtskade en nou Als je de tram neemt moet je maar leidseveenuit stappen en lopen near houtskade
         
Reactie : 03-12-2018 16:38:08
Een RR-halte aan de Houtkade in Leidschenveen zou voor mij heel praktisch zijn. Waarschijnlijk zal ik de auto dan minder gaan gebruiken.
Ik pleit daarom voor een extra RR-halte op die locatie.

Teus van Veen,
Waterleliekade 35,
Den Haag
         
Reactie : 03-12-2018 16:37:31
Dit is zeer gewenst van mijn kant aangezien de bus 30 regelmatig of te laat is of niet komt opdagen en ik dus gewoon voor niks sta te wachten en ik dan te laat op me werk ben. En een bus eerder nemen kan helaas niet heb al de vroegste en andere opties ook niet. En de tram daarin tegen komt vaker alleen moet ik een aardig stuk lopen naar het centrum en lopen gaat mij niet goed af en andere opties heb ik niet...

Dus een halte bij houtkade zou voor mij een uitkomst zijn.
         
Reactie : 03-12-2018 16:01:28
Heel graag! Zoveel makkelijker dan eerst naar het centrum moeten fietsen, en directe verbinding met centraal etc. Maximaal fietsenstalling lijkt me voldoende.
         
Reactie : 03-12-2018 13:55:30
Wij wonen 3 minuten van de houthandel vandaan en wat zou het reuze handig zijn om daar een rr halte te hebben. Dus meer dan welkom.
         
Reactie : 03-12-2018 13:38:49
Het zou geweldig zijn om een Randstad Rail halte bij Houtkade te hebben, omdat deze ons een directe link zou geven naar Den Haag en Zoetermeer en NS.
Ook zijn de diensten frequenter dan de bus, is de timing betrouwbaarder en ook de nachtdienst.
Ook niet beinvloed door school vakanties.
         
Reactie : 03-12-2018 11:47:40
Dat zouden wij erg graag willen, al jaren! Vooral mijn zoon die veel van de RR gebruik maakt. Wij zouden zeker vaker de RR gaan gebruiken.
         
Reactie : 03-12-2018 10:57:52
Zou een halte zeer op prijs stellen met een goede fietsenstalling. Reizen regelmatig met de Randstadrail maar omdat station Leidschenveen 20 minuten lopen van huis ligt moeten we altijd eerst met de fiets of auto naar het station.
         
Reactie : 03-12-2018 10:44:52
Is volgens ons een plus voor de bereikbaarheid van diverse locatie,s
         
Reactie : 03-12-2018 10:12:37
Wij zijn voor mits geen overlast van geparkeerde auto's en fietsen
         
Reactie : 03-12-2018 09:36:03
Dit zou zeer wenselijk zijn!
Prima te lopen/fietsen, dus alleen fietsenstalling is naar mijn idee voldoende.
         
Reactie : 03-12-2018 08:50:42
Eens dat daar ook een halte komt met parkeergelegenheid en ruimte om je fiets te plaatsen. Zou écht een vooruitgang zijn voor woon-werkverkeer en voor scholieren.
         
Reactie : 03-12-2018 08:49:35
Om de halte bestaansrecht te geven zou er een behoorlijke P&R parkeerplaats bij moeten komen. Er lijken mij te weinig woningen in de buurt te liggen voor een extra halte alleen op lokale bewoners. Als overstap punt auto-OV is er zeker potentie.
         
Reactie : 02-12-2018 23:31:15
Ja! Ik wil een halte Randstadrail aan de Houtkade!
Graag met heeeeeel veel parkeerruimte en een fietsenstalling.
Het is en blijft een gemiste kans dat er in dit stadsdeel geen P&R is.
         
Reactie : 02-12-2018 23:21:35
Ik wil graag een rr halte op de houtkade. Zonder parkeergelegenheid, maar met fietsenstalling.
         
Reactie : 02-12-2018 22:18:22
ABSOLUUT nodig.het.is belachelijk dat als het regent je eerst op een bus moet wachten die 2 x per uur rijd om bij DE RANDSTADRAIL te komen.
         
Reactie : 02-12-2018 17:55:38
Geen behoefte aan een extra halte in Leidschenveen. Trekt in de wijk extra verkeer aan van forensen die hun laatste traject met de RR naar Den Haag reizen.
         
Reactie : 02-12-2018 18:16:19
Kom zelf uit de Lanen, maar lijkt mij handig en logisch dat er een extra halte komt. Van halte Leidschenveen naar Houtkade is te ver en bijvoorbeeld totaal niet logisch om naar toe te fietsen (staan al fietsen genoeg op station)terwijl men richting Zoetermeer moet. Begrijp niet dat er een best grote wijk uitgesloten word. En misschien met deze nieuwe halte gaan er zelfs mensen in de ochtend en avondspits gebruik van maken.
         
Reactie : 02-12-2018 16:14:17
Wij willen graag een halte daar. Minder auto gebruik en genoeg animo, denk ik.
         
Reactie : 02-12-2018 16:11:28
Heel graag! Het zou het voor ons veel makkelijker maken met het OV te gaan!
         
Reactie : 02-12-2018 14:28:38
Goed voor de ouderen
         
Reactie : 02-12-2018 14:28:05
Goed voor de ouderen
         
Reactie : 02-12-2018 13:46:14
Het is 5 min fietsen,15 min lopen, 1 halte met de bus naar bestaande halte/station. Voldoende gratis parkeer plaatsen zou alles oplossen.
Waarom dan miljoenen extra voor een station uitgeven. Dit in combinatie met extra reistijd en verminderde frequentie mogelijkheden door de extra stop, een onzinnig idee.
         
Reactie : 02-12-2018 12:02:27
Een extra halte met een goede P+R lijkt me prima. Die kans is verkeken bij halte Leidschenveen. Daar is nu alles vol gebouwd.
         
Reactie : 02-12-2018 11:39:28
Dit zou een hele goede beslissing zijn. Regering wil dat we meer met het openbaar vervoer moeten gaan. Maak het dan ook makkelijker bereikbaar.
         
Reactie : 02-12-2018 11:36:45
hallo,

Veel mensen hadden een appartement gekocht, met het idee, dat de RR dichtbij kwam. Dus ja graag. Ook ik word ouder en zou het fijn vinden om niet te ver te hoeven lopen voor vervoer.
         
Reactie : 02-12-2018 11:22:19
Natúúrlijk moet er eindelijk een halte komen op de houtkade.
Veel bewoners zouden gráág hun auto laten staan en de RR nemen. De RR staat daar toch toch al regelmatig stil.
Voor het milieu zou het sowieso goed zijn.
Bewaakte fietsenstalling is ook een goed voorstel.
Ik zeg doen!
         
Reactie : 02-12-2018 11:21:57
Zou ontzettend fijn zijn. Nu moet je met de auto of fiets naar voorliggend of achterliggend station. Bij station Leidschenveen moet je betalen voor je auto. en is voor ouderen in de randstadrail bijna geen plaats meer door de vele studenten.
Elektrische fiets laat je ook liever daar niet staan i.v.m. diefstal. Nu zouden velen dit stuk kunnen lopen.
Voor mij is een parkeerplaats niet zo nodig maar voor anderen misschien weer wel.
         
Reactie : 02-12-2018 11:14:22
Zeker belangrijk dat er een extra halte bij komt. Is 'bijzonder' dat er slechts één halte is voor zoveel inwoners. En dan graag ook wat gezellige horeca in het stadsdeel en dan wordt het nog wat...
         
Reactie : 02-12-2018 10:48:08
Heel handig, aangezien er verder geen tramhalte is tussen Leidschenveen en Zoetermeer.
         
Reactie : 02-12-2018 10:42:25
Ik ben voor!
         
Reactie : 02-12-2018 10:40:44
Graag! Ik zou dan vaker met de tram gaan
         
Reactie : 02-12-2018 10:37:59
Een randstadshalte bij houtkade zou een ideale uitkomts zijn, omdat we toch heel ver wonen van de station leidschenveen scheelt het ons om een half uur te lopen naar de halte en ik spreek ook namens veel mensen die hier in de buurt wonen, want we hebben het al zo vaak over gehad dat een halte hier dichtbij een uitkomst zou zijn voor ons en voor ons school gaande kinderen, het neemt veel stres weg.
         
Reactie : 02-12-2018 10:33:52
Het is hard nodig dat er op de Houtkade een halte komt van de Randstadrail omdat de bewoners nu veel te ver moeten reizen om een halte van de Randstadrail te kunnen bereiken.
Het komt dus de bezetting van de sneltram ook duidelijk ten goede want wij zullen er dus veel meer gebruik van gaan maken.
         
Reactie : 02-12-2018 10:17:56
Zou erg prettig zijn. Ik zou hierdoor eerder met het OV ipv met de auto naar het centrum reizen. Een ruime, bewaakte fietsenstalling er bij zou handig zijn. Parkeerplaatsen voor auto's lijkt mij hier nier nodig.
         
Reactie : 02-12-2018 09:53:47
Ja deze halte moet er zeker komen. Eigenlijk heel vreemd dat deze er nog niet is. Verbinding naar centrum slecht. Ook denk ik dat er veel mensen hun auto zullen laten staan.
         
Reactie : 02-12-2018 09:26:46
Ja, die halte moet er komen! Technisch gezien is er maar 1 halte in Leidschenveen. Halte Forepark wordt niet zoveel gebruik heb ik het idee omdat daar meer bedrijven staan rondom.
         
Reactie : 02-12-2018 08:40:59
Ik ben groot voorstander van een RR halte bij de Houtkade. Graag met fietsenstalling en afzetplek voor auto's. Ik ben wel een tegenstander van een parkeerplaats. Dit tast het groene karakter van de omgeving teveel aan. Bovendien zal de parkeerplaats nooi groot genoeg zijn... Een parkeerplaats trekt ook meer verkeer naar dit deel van de wijk. Is niet wenselijk. Er kan straks geparkeerd worden bij entree N3MP en nu al bij Voorweg Laag. De nieuwe halte moet primair buurtbewoners en autoloze dagjesmensen dienen. Daar sluit een parkeerplaats niet op aan
         
Reactie : 02-12-2018 09:11:49
Helemaal mee eens, wel zo makkelijk! Pp + fietsenstalling is ok
         
Reactie : 02-12-2018 08:51:03
Zou erg prettig zijn. Ik zou hierdoor eerder met het OV ipv met de auto naar het centrum reizen. Een ruime, bewaakte fietsenstalling er bij zou handig zijn. Parkeerplaatsen voor auto's lijkt mij hier nier nodig.
         
Reactie : 02-12-2018 08:32:33
Ben voor en extra halte. Alleen goede fietsenstalling. In combinatie met drop of
Leuke aansluiting voor driemanspolder
         
Reactie : 02-12-2018 08:08:59
Dat zou heel handig zijn voor heel veel bewoners daar. Afstand is nu groot voor de dichtsbijzijnde halte.
         
Reactie : 02-12-2018 07:58:44
Graag!!!!
         
Reactie : 02-12-2018 01:42:41
Graag een halte Houtkade Leidschenveen. Voor de wijk Waterland is het voor sommige mensen tever lopen naar de halte Leidschenveen centrum
         
Reactie : 02-12-2018 01:39:54
Heel graag een RR-halte bij de Houtkade! Busverbinding met station is niet goed. Sowieso onbegrijpelijk dat een wijk met zoveel inwoners maar een station heeft! Met een station bij de Houtkade is de RR voor een groot deel van de wijk op loopafstand.
         
Reactie : 02-12-2018 00:34:31
Het is zeker gewenst om een halte bij de Houtkade te krijgen. Graag met gelegenheid voor zowel bewaakte als onbewaakte fietsen stalling.
Net zoals bij de metro (RET E) halte Nootdorp.
Met gelegenheid om mensen met de auto af te zetten, en kort parkeren.
         
Reactie : 01-12-2018 23:21:09
Beste bewoners van Leidschenveen,
Er is sinds vanmorgen 1/12/2018, 10.00u opnieuw hoop ontstaan op een RR-station bij de rotonde Houtkade. De werkgroepen Leefomgeving en Verkeer van BOL zullen dit de komende tijd oppakken.
Informatie tot nu toe:
> Er zijn ettelijke tientallen miljoenen euro’s beschikbaar gesteld voor verbetering van het openbaar vervoer in de metropoolregio Rotterdam/Den Haag;
> De gemeenteraad Den Haag oriënteert zich op de opties voor besteding hiervan en heeft BOL benaderd om draagvlak voor een RR-station Houtkade te inventariseren en mee te denken over de uitwerking van dit plan;
> Het is niet alleen een plan voor verbeterde ontsluiting van Leidschenveen, maar ook om invulling te geven aan het Bestemmingsplan 2009 voor de Nieuwe Driemanspolder (N3MP) om ergens tussen de RR-stations Voorweg en Buytenweg in Zoetermeer en RR-station Leidschenveen te voorzien in een gecombineerde bus-/treinhalte voor opvang van de te verwachten dagrecreanten. Zo’n halte bij de Houtkade lijkt hiervoor voor Leidschenveen/De Vissen een win-win situatie.
> Om de bewoners van Leidschenveen er toe aan te zetten de auto te laten staan en de fiets te pakken naar het station zou hierbij een bewaakte fietsenstalling een voorwaarde moeten
zijn. Voor de dagjesmensen kan eventueel nog worden gedacht aan een beperkte parkeergelegenheid, omdat er in de N3MP al ca 90 parkeerplaatsen zullen worden aangelegd ter hoogte van de huidige fietsbrug.
> Voor een tijdplanning voor de reservering van het budget op meerdere gemeentebegrotingen, bouwbestek en uitvoering moet rekening worden gehouden met een oplevering medio 2021/2022!
> BOL zal nog voor het einde van 2018 aan de gemeenteraad Den Haag laten weten of er wel/niet een claim wordt gelegd op een budget voor RR-station Houtkade.
> Uw reacties op deze hernieuwde kans op dit station helpen BOL zeer om wel/niet draagvlak bij de bewoners aan te tonen.
Anton Janssen
Coordinator werkgroep Leefomgeving van BOL
         
Reactie : 01-12-2018 22:50:31
Heel graag een halte op de houtkade!
         
Reactie : 01-12-2018 22:23:16
Heel graag scheelt heel veel tijd
         
Reactie : 01-12-2018 22:13:54
Halte graag, maar dan die bussen midden door de woonwijk weg en lekker op de hoofdweg laten rijden!
Een stuk veiliger en plezieriger wonen.
         
Reactie : 01-12-2018 21:19:09
in aansluiting op mijn eerdere reactie bericht ik u nog dat ik voorstander ben voor een bescheiden parkeergelegenheid voor auto’ s en juist veel mogelijkheden voor fietsstallingen.

Vriendelijke groet
Peter in het Veld
         
Reactie : 01-12-2018 21:18:21
Heel graag een halte bij de Houtkade. Bus 30 gaat maar eens per half uur. Dat is geen optie. Lopen is te ver/kost teveel tijd. (25 a 30 min) dus met de auto. Maar het parkeerterrein is al te klein en niet bedoeld om langdurig te parkeren. Parkeren in de aangrenzende woonwijk is ook niet wenselijk, maar dat gebeurt nu wel.
         
Reactie : 01-12-2018 20:55:54
Zeer gewenst. Mijn vrouw heeft bij de vorige gemeenteraadsverkiezing met een raadslid gesproken het destijds reeds aangesneden. Ja, daar ga ik onmiddellijk werk
van maken indien ik ge(her)kozen wordt.
Nou hij is vast en zeker gekozen, want wij hebben er nooit mee iets over gehoord.
Mits het geen GEEN geluid overlast tot gevolg heeft, zijn wij er natuurlijk voor. Over parkeergelegenheid hebben wij geen mening
         
Reactie : 01-12-2018 20:44:51
Een halte van de randstadrail bij de Houtkade is zeer gewenst!

         
Reactie : 01-12-2018 20:38:21
Graag een halte op de Houtkade!!
         
Reactie : 01-12-2018 20:27:42
Helemaal eens, van zilverreigerstraat is het nu te ver lopen waardoor we altijd de auto pakken
         
Reactie : 01-12-2018 20:17:08
Deze halte had jaren geleden al moeten komen.
Het scheelt voor vele mensen die in de laatste wijk
Van leidschenveen wonen een heel stuk en veel tijd.
         
Reactie : 01-12-2018 20:12:52
Woon nu 10 jaar in Leidschenveen( de Vissen). In die jaren altijd een station van Randstadrail gemist! Huidige Busverbinding met relatief lange tussentijden erg omslachtig. Een station van Randstadrail aan de Houtkade, al was het maar een bescheiden tussenstation, is zeer welkom en ontsluit de wijk veel beter met De haag en omgeving!
         
Reactie : 01-12-2018 20:09:57
Ik vraag mij al tijden af waarom het in Den Haag stopt bij halte Leidschenveen, de wijk loopt nog heel veel verder. Vanaf huis is het 20 min lopen naar die halte en de fietsenstalling is een ramp (en niet bewaakt). Dat is toch niet van deze tijd in een stad als Den Haag. Wat een ramp om met met het OV op het werk te komen (en weer thuis). De wijk staat ‘s ochtends vast met autoverkeer. En omdat voor de langere afstanden er geen alternatief is vanwege de gebrekkige aansluiting is het hartstikke gevaarlijk voor het fietsverkeer. De Houtkade halte levert een goede route op richting het centraal station / laan van Noi, maar ook richting Utrecht (bij station Zoetermeer).

Een parkeerterrein is vereist, je ziet nu al de wijken vol staan bij tramstation Leidschenveen en treinstation Ypenburg. Wil je de woonwijken en de bewoners in de omgeving ontlasten zou je daar wel rekening mee moeten houden. Of (of ook) een groot parkeerterrein bij Forepark neerzetten zodat je het verkeer richting het centrum ook ontlast.

Een goede (bewaakte) fietsenstalling (bijvoorbeeld met een abonnement en een hek) is wel handig, zodat je ook een goed alternatief geeft voor met de auto naar de tram.

Ook is het een perfecte halte voor de ‘stadse’-mensen om straks te gaan wandelen in de driemanspolder. Ik ben heel erg voor deze halte en zou er dagelijks gebruik van maken.
         
Reactie : 01-12-2018 19:57:46
Jaaa dit zou geweldig zijn.fietsenstalling vo lmdoende geen parkeerplekken nodig. Wellicht ook handig met nieuw natuurgebied vkakbij houtkade! Ik wacht hier al 10 jaar op en zou een halte bij houtkade top vinden.
         
Reactie : 01-12-2018 19:57:42
Wat mij betreft is een extra halte niet nodig
         
Reactie : 01-12-2018 19:52:44
Ben heel erg voor een nieuwe halte bij de Houtkade.
         
Reactie : 01-12-2018 19:59:33
Halte houtkade moet er komen.
         
Reactie : 01-12-2018 19:28:18
Jaaaaa die halte moet er komen!
         
Reactie : 01-12-2018 19:39:24
Die halte had er al Lang moeten zijn. Loopafstand naar het station is 20 minuten!
         
Reactie : 01-12-2018 19:30:09
Graag een halte bij de houtkade en een goeie fietsenstalling
         
Reactie : 01-12-2018 19:17:05
Een halte van RR aan de Houtkade zou fantastisch zijn - hier wachten wij al meer dan tien jaar op en zijn er dus 100% VOOR! Maakt het reizen voor de vooral oudere bewoners van o.a. de Vissen een stuk makkelijker om via een directe verbinding het Centrum van Den Haag/Zoetermeer te kunnen bereiken - zonder eerst te moeten fietsen en overstappen. Alleen fietsenstalling lijkt ons voor het moment voldoende.
         
Reactie : 01-12-2018 19:07:55
Ja graag een halte bij de houtkade met parkeerplaats.
Nu gebeurd het heel veel dat bewoners die verder in de wijk wonen met de auto naar de wijk lanen (vooral bij de van baaklaan) komen en hun auto hier parkeren en zo verder reizen met de randstadrail.
Er is op de van baaklaan overdag nooit parkeerplaats vrij.
         
Reactie : 01-12-2018 19:02:10
Randstadrail halte : doen. Inclusief parkeerterrein en fietsen stalling.
         
Reactie : 01-12-2018 18:50:04
In een tijd waarin er teveel auto's op de weg rijden is het goed functioneren van openbaar vervoer van groot belang. Dat betekent goed bereikbare haltes, ook voor senioren. In Leidschenveen is maar 1 halte van de randstadrail, en die is voor oudere mensen eigenlijk niet lopend te bereiken. Een extra halte zou zeer functioneel zijn voor het gebruik van openbaar vervoer voor allerlei leeftijdscategorieën in deze wijk! Van harte aanbevolen dus!
         
Reactie : 01-12-2018 18:36:32
Ik hecht grote waarde aan een halte bij de Houtkade. Vanuit deze buurt in Leidschenveen is het station Leidschenveen een half uur lopen....: te ver dus, zeker voor senioren
         
Reactie : 01-12-2018 18:32:27
Een extra randstadrail station bij de Houtkade is erg hard nodig om de wijk de Vissen te ontsluiten. Met deze halte zullen veel meer inwoners gebruik gaan maken van het openbaar vervoer. Tevens kunnen bezoekers voor de Nieuwe Driemanspolder en het golfterrein uitstappen bij de nieuwe halte.
         
Reactie : 01-12-2018 18:21:03
Dat zou een hele hoop reistijd schelen. De bus rijdt buiten de spits eens in het half uur. Voor mensen die werken in Den Haag of Zoetermeer zal het een verademing zijn.
         
Reactie : 01-12-2018 18:04:29
Aub. Hardnodig
         
Reactie : 01-12-2018 17:51:34
Graag een halte bij de Houtkade.
         
Reactie : 01-12-2018 17:38:07
Graag een randstadrail halte op de houtkade aangezien wij in een woonwijk wonen met veel appartementen, huizen gezinnen die graag openbaar vervoer willen. HetBusvervoer is slecht twee keer per uur. Er is wel 5km tussen randstadrailhalte leidschenveen en voorweg. Voor ons in de wijk is het 30 minuten lopen naar de halte leudschenveen. Halte houtkade zou heel nuttig zijn en logisch.
         
Reactie : 01-12-2018 17:38:00
Ik ben voor een extra halte aan de Houtkade met fietsenstalling. Dat is voldoende. Het ov wordt dan vaker vanuit het laatste deel van de wijk gebruikt en dit geeft een betere doorstroming.
Hoop dat het deze keer wel lukt!
         
Reactie : 01-12-2018 17:37:19
Heel graag.
         
Reactie : 01-12-2018 17:36:36
Heel erg belangrijk we willen erg graag een extra halte.
         
Reactie : 01-12-2018 17:34:45
Zou heel fijn zijn maar aan de andere kant..... Denk aan de mensen die met de auto naar de rr rijden. Heel de wijk vol met auto's die dan gratis willen parkeren.......... Als je kijkt wat er nu rond om de halte staat ( ook forepark) dat willen we niet.
         
Reactie : 01-12-2018 17:29:54
Totaal overbodig. Wat ons betreft is het niet nodig, en zeker geen parkeerplaats in de buurt. Als bus 30 iets vaker rijdt is het 'probleem' al opgelost en dat kost echt veel minder.
         
Reactie : 01-12-2018 17:23:11
Ja, heel graag. Met 2 kinderen op de middelbare school zou het schelen in overstappen en ook voor mij om naar werk te gaan.
         
Reactie : 01-12-2018 17:15:34
Demografisch is er de afgelopen jaren qua samenstelling aardig wat veranderd. Gezinnen met kleine kinderen zijn nu gezinnen met middelbare scholieren. Jonge ouderen zijn nu "oude " ouderen. In het verleden hebben bij een in de wijk uitgevoerde enquête veel bewoners aangegeven de auto te laten staan als er een halte Houtkade zou komen. De politiek heeft zich in het verleden ook uitgesproken over de noodzaak van een halte. Ik zie nog de foto van Boudewijn Revis met het bord " HALTE HOUTKADE" in de krant staan. De halsstarrige houding van de toenmalige wethouder verkeer en verantwoordelijk voor de wijk Peter Smit (VVD)is een belangrijke oorzaak dat de halte er niet is gekomen omdat er geen economisch belang was. Met andere woorden, de bewoners zijn niet belangrijk. Schande.
         
Reactie : 01-12-2018 17:14:26
Ook wij zijn voor een RR halte aan de Houtkade. We fietsen nu geregeld naar het centrum, maar als het slecht weer is nemen we de auto. Zou veel mee gebruik gaan maken van het OV.
Een fietsenstalling is gewenst, geen parkeerplaatsen.
         
Reactie : 01-12-2018 16:59:26
Liever bus 30 vaker laten rijden. Sneller te realiseren en waarschijnlijk goedkoper. Extra tramhalte lijkt me overbodig voor die paar minuutjes fietsen naar halte Leidschenveen.
         
Reactie : 01-12-2018 16:53:53
Heel graag een halte bij de Houtkade

Super voor mijn drie pubers en weet zeker dat we dan meer gebruiksaanwijzing ov maken.
         
Reactie : 01-12-2018 16:53:48
Dat vinden wij ontzettend handig, dus wij ziouden er erg blij mee zijn.

Bewoners Rietkade, Den Haag
         
Reactie : 01-12-2018 16:38:40
Nee liever niet. Ik woon er vlak bij maar jeetje zeg...paar minuten fietsen en je bent bij het andere station. Dan kan je overal wel een halte maken. En als het wel doorgaat dan natuurlijk een gratis parkeerterrein. We kunnen hier nu al onze auto niet meer kwijt. En daar gaat de gemeente dus niks aan doen want meer parkeerplaatsen betekent meer auto's (aldus gemeente den haag). Dus liever geen halte maar zorg dat bus 30 vaker rijd zodat je daar mee naar het station kan. Want die verbinding is slecht!
         
Reactie : 01-12-2018 16:34:53
Deze is absoluut een aanwinst voor Leidschenveen. Een parkeerterrein en fietsenstalling is een absolute must.
         
Reactie : 01-12-2018 16:33:47
Natuurlijk moet die halte er komen, Raar toch dat er vanaf het winkelcentrum Leischenveen tot Zoetermeer kilometers lang geen halte is?
         
Reactie : 01-12-2018 16:29:24
Beste,

Graag zouden wij als familie met kleine kinderen
Die veel gebruik maken van RR willen dat er een halte komt bij houtkade.

Fam Heijmans
         
Reactie : 01-12-2018 16:18:53
Graag een halte, dat scheelt een stukje fietsen en een mooie aansluiting zal het zijn, ook als het regent. Wij (3x) zijn een voorstander hiervan !
         
Reactie : 01-12-2018 16:13:22
ja graag een RR met fietsenstalling. Zou ideaal zijn. parkeerplaats hoeft voor mij niet.
         
Reactie : 01-12-2018 16:10:13
Heel graag! Zou ideaal zijn als bewoners van de wijk de Vissen in Leidschenveen. Graag met fietsenstalling.
         
Reactie : 01-12-2018 16:02:52
Ik wil een randstadrailhalte bij de Houtkade.
         
Reactie : 01-12-2018 15:39:08
Dat zou fantastisch zijn! De verbinding met Den Haag en Zoetermeer is vanuit Leidschenveen centrum zeer goed, maar om daar te komen ben ik nog wel 20 min aan het lopen. De aansluiting met bus 30 naar huis heb ik vaak net gemist. Ook goed voor bereikbaarheid nieuwe driemanspolder.
         
Reactie : 01-12-2018 15:35:57
Dat zou een uitkomst zijn. Met bus 30 is het iedere keer een ramp.
         
Reactie : 01-12-2018 15:35:13
Wat zou het voor de bewoners mooi zijn als er een RR halte komt bij de Houtkade. Een fietsenstalling erbij is wenselijk. Het gevaar als er geen parkeerplaatsen bijkomen is dat er in de straten rondom geparkeerd wordt en dat willen we helemaal niet. Om die reden is een parkeerplaats ook nodig.
         
Reactie : 01-12-2018 15:30:46
Halte bij houtkade is zeer gewenst.
Met fietsenstalling erbij
En/of parkeerplaats

Met het oog op de nieuwe driemanspolder ook fijn.
         
Reactie : 01-12-2018 15:29:26
Zou geweldig zijn als die halte er komt. Stalling zou perfect zijn. Bewaakte stalling nog beter. Parkeren niet nodig.
         
Reactie : 01-12-2018 15:24:14
Ik zou graag zien dat er een halte komt bij de Houtkade met fietsenstalling. Een parkeerterrein is wat mij betreft niet nodig. Als er in Leidschenveen twee haltes zijn, zijn die voor een ieder op loop- of fietsafstand. Een parkeerterrein in duur, neemt veel ruimte en zal vermoedelijk vooral gebruikt worden door forensen die vanuit Zoetermeer komen.
         
Reactie : 01-12-2018 15:19:33
zou heel handig zijn en dan met fietsenstalling.
         
Reactie : 01-12-2018 15:13:38
Ik wel graag een nieuwe halte bij Houtkade.
Mvg,
Mohamed
         
Reactie : 01-12-2018 15:13:23
Het lijkt mij onnodig. Heel leidschenveen kan makkelijk naar halte leidschenveen komen. Er worden ten oosten van de houtkadegeen nieuwe huizen bijgebouwd.
         
Reactie : 01-12-2018 15:03:34
Zeer belangrijk ,zeker als je in die hoek woont.
         
Reactie : 01-12-2018 14:55:48
Graag, zou zeer makkelijk zijn en dan met fietsenstalling !
         
Reactie : 01-12-2018 14:53:34
ABSOLUUT MOET DIE HALTE ER KOMEN
         
Reactie : 01-12-2018 14:52:09
Heel graag een halte erbij!
Zou zoveel uitmaken, dan is ook ons stuk van de wijk beter bereikbaar
Graag een fietsenstalling erbij dan kan ik de auto laten staan .
         
Reactie : 01-12-2018 14:51:51
Onwijs graag zou ik twe hoogte van de Houtkade een Randstadrail zien komen! Wat een uitkomst zou dat zijn.
Een parkeerterrein en fietsenstalling erbij zouden heel fijn zijn.
Dit om overlast te voorkomen in de omliggende straten/wijk wat betreft het parkeren van auto’s.

Vriendelijke groeten, Inge
         
Reactie : 01-12-2018 14:50:08
Zeker een halte.. had jarengeleden al geregeld moeten zijn! Met een fietsenstalling erbij.
         
Reactie : 01-12-2018 14:42:49
Ja!!
Zeker een goed idee.
Dan is het deel aan die kant tenminste ook goed bereikbaar.
Ik zou mijn auto laten staan als het er zou zijn.!
Geen parkeerplaatsen maar alleen fietsen zoals halte nootdorp!
En 2 plekjes kiss en ride wellicht! Voor halen en brengen
         
Reactie : 01-12-2018 14:42:39
Ja!!
Zeker een goed idee.  Voor halen en brengen
         
Reactie : 01-12-2018 14:41:10
Tuurlijk stem ik voor een halte extra bij de houtkade, zou fijn zijn als dat lukt en opa’s en oma’s welke slecht ter been zijn hier kunnen uitstappen en mijn kinderen niet noodgedwongen hun fiets in het winkelcentrum hoeven te parkeren.
         
Reactie : 01-12-2018 14:38:45
Zeker een halte!
Beter voor de bereikbaarheid Leidschenveen en verspreiding van drukte fietsen etc. Nu bij station
         
Reactie : 01-12-2018 14:37:38
Wij zouden enorm blij zijn met een halte bij de Houtkade. Dan kunnen we de auto of fiets thuis laten en er naartoe lopen. Scheelt veel tijd als je naar je werk gaat of naar school. Wij vinden dit een geweldig goed idee.
         
Reactie : 01-12-2018 14:27:14
Als er een gratis parkeerplaats bij komt wel anders liever niet. Ik woon om de hoek van de Houtkade en het is nu al lastig om een parkeerplaats te vinden.
Ik vraag mij ook af waar dan evt zo'n parkeerplaats moet komen.
         
Reactie : 01-12-2018 14:26:53
ik zou het zeer fijn vinden als er een halte bijkomt thv de Houtkade, vanaf het Papegaaiduikerplein is lopen naar station Leidschenveen net te ver.
Het zou voor mij een reden zijn om maar met de randstadrail te gaan.
Parkeervoorzieningen vindt ik niet nodig, want dan gaat iedereen daar staan, stukje lopen is gezond!
         
Reactie : 01-12-2018 14:21:27
Ja graag, het is een ramp om in de ochtend de wijk uit te rijden. Als er een RR zou zijn dan zou ik de auto laten staan. Wel graag kunnen parkeren en fietsenstalling zou ook fijn zijn. Top dat jullie dit willen aankaarten.